Konkurs na stanowisko Głównego Księgowego
Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu ogłasza konkurs na stanowisko - Głównego Księgowego SP ZOZ Szpitala Specjalistycznego MSWiA w Złocieńcu.
Kandydat zgłaszający się do konkursu powinien spełniać wymagania kwalifikacyjne zgodnie z art. 54 ust 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) tj.:- 1) ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;</ li>
- 2) ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- 3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
- 4) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- 5) spełnia jeden z poniższych warunków:
- a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,</ li>
- b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
- c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
- doświadczenie zawodowe w księgowości jednostek sektora finansów publicznych – minimum 5 lat, w tym co najmniej 3 lata na stanowisku Głównego Księgowego lub równorzędnym,
- znajomość ustawy o działalności leczniczej,
- znajomość ustawy o rachunkowości,
- znajomość ustawy o finansach publicznych,
- znajomość ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- znajomość ustaw regulujących kwestie podatkowe,
- umiejętność obsługi komputera w zakresie aplikacji MS OFFICE oraz aplikacji finansowo – księgowych,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność zarządzania pracą zespołu.
- zdolność analitycznego myślenia,
- dokładność, systematyczność, odporność na sytuacje stresowe,
- umiejętność sporządzania pism urzędowych,
- doświadczenie zawodowe w dziale księgowości podmiotu leczniczego,
- wysoka kultura osobista.
- 1. Prowadzenie rachunkowości szpitala ba zasadach określonych w ustawie o rachunkowości oraz ustawie o finansach publicznych oraz zgodnie z przepisami podatkowymi (odpowiedzialność za politykę rachunkowości, polan kont oraz procedury księgowo – podatkowe), w tym między innymi:</ li>
- - nadzór i kontrola nad prawidłowością prowadzenia ksiąg rachunkowych, obiegiem dokumentów księgowych, terminowością regulowania zobowiązań finansowych oraz egzekwowaniem należności,
- - odpowiedzialność za zgodność operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym szpitala,
- - kompletność i rzetelność dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- 2. Kierowanie pracą działu księgowego oraz sprawowanie merytorycznego nadzoru nad podległymi pracownikami.
- 3. Sporządzanie rzetelnie i terminowe wykonywanie wszelkich sprawozdań finansowych.</ li>
- 4. Opracowywanie projektów zarządzeń Dyrektora Szpitala dotyczących spraw ekonomiczno-finansowych i księgowych, oraz opiniowanie projektów innych komórek organizacyjnych.
- 5. Weryfikowanie pod względem księgowym projekty umów.
- 6. Rzetelne i terminowe wykonywanie wszelkich sprawozdań finansowych.
- 7. Kontrola dokumentów wchodzących i wychodzących (faktury, rachunki, weksle itp.) pod względem ich prawidłowości i rzetelności wykonania.
- 8. Prowadzenie dokumentacji rozliczeń z bankami, ZUS, US i innymi instytucjami.</ li>
- 9. Prowadzenie dokumentacji finansowych rozliczeń pracowniczych.
- 10. Ewidencjonowanie pod względem księgowym przyjęcia i wydawania środków trwałych.
- 11. Nadzorowanie wykonywanych inwentaryzacji i wybrakowanych środków trwałych.
- podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem;
- życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej;
- dokumenty stwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania stanowiska;
- oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o niekaralności zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- inne dokumenty, w szczególności potwierdzające dorobek i kwalifikacje zawodowe kandydata – kopie tych dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem, przy czym poświadczenie może być dokonane przez samego kandydata;